Recept muffins met amandelmeel


    Tegenwoordig vliegen de koolhydraatarme recepten je om de oren.
    Bij de EetLijn eten we niet koolhydraatarm maar koolhydraatbewust.
    Je hebt namelijk wel genoeg (juiste) koolhydraten nodig om problemen met je schildklier te voorkomen.


    Wat stop je erin?
    Voor ca. grote 6 muffins heb je nodig:
    •  100 gram amandelmeel
    •  2 theelepels bakpoeder
    •  30 gram Sukrin+ of andere variant (zie tips)
    •  1 of 2 eetlepels cacaopoeder (kaneel of speculaaskruiden kunnen natuurlijk ook)
    •  3 eieren
    •  25 gram gesmolten roomboter
    •  75 ml. Griekse yoghurt
    (Reken per eetlepel cacao of kaneel 15 ml. extra yoghurt. Door de toegevoegde poeder kan het beslag wat droger worden. De yoghurt maakt de muffins weer lekker smeuïg.)

    Hoe maak je het?
    Verwam de oven voor op 165° (electrische oven op 180°).

    Meng alle ingrediënten door elkaar en mix het tot een egaal beslag.
    Verdeel het over de muffinvormpjes. Deze vul je tot ongeveer driekwart.

    Bak de muffins 25 tot 30 minuten in de oven.
    Afhankelijk van de oven kan de baktijd iets korter of langer zijn.  Controleer altijd tussendoor!



    Tips:
    Zorg ervoor dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.

    De gesmolten boter laat ik altijd een beetje afkoelen.  Als het te warm is, kan de yoghurt gaan schiften.

    Sukrin+ is 2 maal zo zoet als suiker.
    Als ik de amandelmuffins met cacao maak, dan gebruik ik zelf Greensweet Sweet Cacao.
    Dit is ook 2 maal zo zoet als suiker. Voor de kaneelliefhebbers is er een Greensweet Sweet Kaneel.
    Je kunt ook Greensweet Extra Sweet gebruiken. Dit is wel 5 tot 6 maal zo zoet als suiker. Pas dan de hoeveelheden aan. In dit recept zou ik 10 gram gebruiken.

    Belangrijk om te weten: mijn zoetbehoefte is inmiddels niet meer zo groot, dus mijn muffins zijn hierdoor minder zoet.  Houd hier rekening mee en pas eventueel de hoeveelheden stevia aan.





     

    Odoo tekst en afbeelding blok